نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2794
-
الف
+

«محمدعلی کشاورز» : فرصت زندگی را قدر بدانیم

«محمدعلی کشاورز» بازیگر کهنه کار ایران در آستانه 90 سالگی از مهم‌ترین آموزه زندگی‌اش گفت.

به گزارش آی فیلم 2، 26 حمل/فروردین زادروز «محمدعلی کشاورز» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران است که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 او را با سریال های «پدر سالار» «هزاردستان» می شناسند.

وی به همین مناسبت طی یک مصاحبه از مهم‌ترین آموزه های زندگی‌اش گفته است که در ادامه می خوانید.

«محمدعلی کشاورز» با یادی از خاطرات خوش قدیم درخصوص شرایط متفاوت نوروز سال روان گفت: عید سال ۹۹ تجربه بسیار عجیبی بود. در طول سال‌های زندگیم اتفاقات و حوادث گوناگونی از جمله جنگ جهانی دوم را دیده‌ام اما شبیه این اتفاق (بحران کرونا) را به خاطر ندارم.

وی افزود: امسال از دیدن یگانه فرزندم که قرار بود عید در کنار هم این ایام را بگذرانیم محروم شدم. این محرومیت برای من خیلی تلخ بود اما امیدوارم همه مردم دنیا با کمترین آسیب از این واقعه نجات پیدا کنند.

بازیگر سریال «پدر سالار» ادامه داد: همه نزدیکان‌ می‌دانند که از قدیم اهل تماشای تلویزیون نبودم و نیستم. بیشتر وقتم را کتاب می‌خوانم البته امسال برای اولین بار سریال «پدرسالار» خودم را هم دیدم. چقدر جای همه عزیزانی که در این سریال کنار هم زندگی کردیم و دیگر در میان نیستند خالی‌ است.

«محمدعلی کشاورز» در آغاز دهه نهم زندگی اش این چنین آرزو کرد : آرزو می‌کنم‌ همه مردم ایران دل‌شان شاد باشد و به خواسته‌هایشان برسند. بیش از نیم قرن است که همیشه مورد لطف و محبت و بزرگواری همین مردم بوده‌ام، سپاسگزار محبت تک تک آنها هستم.

وی افزود: ما بهترین مردم دنیا هستیم و در طول تاریخ ثابت کرده‌ایم که با دانش و پشتکار به هر چیزی که بخواهیم می‌رسیم. هر چه دارم را در درجه اول از استادان عزیزم می‌دانم و بعد مردم خوب سرزمینم. تا زنده هستم قدردانشان هستم.

کشاورز در پایان با تأکید بر درک اهمیت زندگی به روزنامه ایران گفت: با ارزش‌ترین موهبت در زندگی هر فرد فرصت زندگی و البته درست زندگی کردن است. هرگز حتی ثانیه‌ای از این فرصت برنخواهد گشت و تکرار نخواهد شد. پس قدر زندگی را بیشتر از همیشه بدانیم و از زندگی لذت ببریم.»

«محمدعلی کشاورز» متولد 1309 هجری خورشیدی در محله «سیچان» اصفهان و اصالتا از گرجی تبارانی (کشور گرجستان) است که زمان شاه عباس صفوی به ایران مهاجرت کرد.

او نخستین‌بار با بازی در تله‌تیاتر «خودکشی» به کارگردانی «علی نصیریان» در سال ۱۳۳۹ هجری خورشیدی پا به دنیای بازیگری گذاشته است.

کشاورز در سال ۱۳۴۳ هجری خورشیدی با نقش‌آفرینی در فلم «شب قوزی» ساخته «فرخ غفاری» به عرصه سینما وارد شد و تا امروز در ۴۷ فلم سینمایی ایفای نقش کرده‌است.

وی در سال 1347 بعنوان کارگردان سریال «خانه قمرخانم» وارد تلویزیون شد اما بازیگری‌اش در سال 1354 با سریال «آتش بدون دود» نوشته نادر ابراهیمی در تلویزیون ایران آغاز شد.

«دایی جان ناپلئون»، «هزاردستان»، «سربداران»، «افسانه سلطان و شبان» و «پدرسالار» و فلم های سینمایی «خشت و آینه»، « مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و «دلشدگان» هر یک برگ زرینی از کارنامه فلمسازی کشور ایران می باشند که با نقش‌آفرینی «محمدعلی کشاورز» در یاد و خاطر فارسی‌زبانان جاودانه شده‌اند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر